Hobby, które wzmocni twoje serce

7. GotowanieWymyślanie nowych przepisów i odkrywanie smaków może być naprawdę ekscytujące. Początkujący kucharze powinni zacząć od prostych przepisów znalezionych na blogach kulinarnych. Po przyrządzeniu kolacji warto zaprosić gości – wspólny posiłek to świetna metoda na relaks.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

7. Gotowanie
Wymyślanie nowych przepisów i odkrywanie smaków może być naprawdę ekscytujące. Początkujący kucharze powinni zacząć od prostych przepisów znalezionych na blogach kulinarnych. Po przyrządzeniu kolacji warto zaprosić gości – wspólny posiłek to świetna metoda na relaks.

6. PodróżowanieKorzystne w walce ze stresem, a więc i chorobami serca, są nawet krótkie, weekendowe podróże z przyjaciółmi lub rodziną. Pozwalają one choć na chwilę oderwać się od problemów dnia codziennego i obowiązków. Co najmniej 1-2 razy w roku zaplanuj dłuższy wyjazd – na ok. 2-3 tygodnie. Pamiętaj, że zamiast spędzać wolny czas na zwiedzaniu, lepiej otoczyć się przyrodą.
Zdjęcie ludzi / Shutterstock

6. Podróżowanie
Korzystne w walce ze stresem, a więc i chorobami serca, są nawet krótkie, weekendowe podróże z przyjaciółmi lub rodziną. Pozwalają one choć na chwilę oderwać się od problemów dnia codziennego i obowiązków. Co najmniej 1-2 razy w roku zaplanuj dłuższy wyjazd – na ok. 2-3 tygodnie. Pamiętaj, że zamiast spędzać wolny czas na zwiedzaniu, lepiej otoczyć się przyrodą.

5. SpacerowanieWybierz się na spacer po parku lub lesie. Przebywanie na łonie natury to sprawdzona metoda na skołatane nerwy.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

5. Spacerowanie
Wybierz się na spacer po parku lub lesie. Przebywanie na łonie natury to sprawdzona metoda na skołatane nerwy.

4. OgrodnictwoOgrodnictwem zająć się mogą nawet osoby nieposiadające ogrodu. Wystarczy niewielki balkon lub taras. Należy pamiętać, że rośliny dostarczają pozytywnej energii, a dbając o ich zdrowy wzrost, odprężamy się.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

4. Ogrodnictwo
Ogrodnictwem zająć się mogą nawet osoby nieposiadające ogrodu. Wystarczy niewielki balkon lub taras. Należy pamiętać, że rośliny dostarczają pozytywnej energii, a dbając o ich zdrowy wzrost, odprężamy się.

3. MalowanieSzkicując lub malując wyrażamy emocje i rozładowujemy stres. Myślisz, że to nie dla ciebie? Zapisz się na kurs garncarstwa – ani się obejrzysz, a będziesz pić poranną kawę z samodzielnie wykonanego kubka.
Zdjęcie palety z farbami / Shutterstock

3. Malowanie
Szkicując lub malując wyrażamy emocje i rozładowujemy stres. Myślisz, że to nie dla ciebie? Zapisz się na kurs garncarstwa – ani się obejrzysz, a będziesz pić poranną kawę z samodzielnie wykonanego kubka.

2. MuzykaSłuchanie muzyki lub jej tworzenie (gra na instrumencie muzycznym) to jedne z najskuteczniejszych sposobów na stres. Aby hobby przyniosło korzyści, należy oddawać mu się regularnie – przez co najmniej kwadrans dziennie. Jest to swoisty rodzaj medytacji, który pozwala na odciążenie umysłu i odprężenie ciała.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

2. Muzyka
Słuchanie muzyki lub jej tworzenie (gra na instrumencie muzycznym) to jedne z najskuteczniejszych sposobów na stres. Aby hobby przyniosło korzyści, należy oddawać mu się regularnie – przez co najmniej kwadrans dziennie. Jest to swoisty rodzaj medytacji, który pozwala na odciążenie umysłu i odprężenie ciała.

Zobacz również: Produkty, które powinny być zawsze na talerzu razem

1. TaniecWłącz muzykę i zapomnij się w tańcu. Jedna godzina pląsów pozwala spalić ok. 320 kalorii. Nie chcesz tańczyć w pojedynkę? Zorganizuj przyjęcie lub zapisz się na kurs tańca.
Zdjęcie kobiet / Shutterstock

1. Taniec
Włącz muzykę i zapomnij się w tańcu. Jedna godzina pląsów pozwala spalić ok. 320 kalorii. Nie chcesz tańczyć w pojedynkę? Zorganizuj przyjęcie lub zapisz się na kurs tańca.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Spraw, by inni cię pokochali 7 objawów zewnętrznych, które mogą świadczyć o chorobie Jak zwalczyć ból? Zobacz, które z tych rzeczy robisz 6 faktów i mitów na temat higieny wzroku 6 zaskakujących przyczyn wzdęcia Najzdrowsze pomysły na śniadanie Chcesz dożyć 100 lat? Przeczytaj, jak to osiągnąć 7 dziwnych rzeczy, które namieszają w twoich kubkach smakowych 6 zaskakujących rzeczy, które są zaraźliwe Szczupli ludzie jedzą te rzeczy codziennie Najzdrowsze owoce i warzywa Sprawdź, czy jesteś w formie – ile z tych ćwiczeń jesteś w stanie wykonać? 8 symptomów, że jesteś bardziej zestresowana, niż myślisz 10 wyjątkowych zalet małżeństwa 6 zabawnych mitów na temat spożywania mięsa 8 najbardziej wartościowych pokarmów na świecie Naukowo dowiedzione korzyści ze spożywania kurkumy Największe kłamstwa na temat diety wegańskiej 5 najgorszych w historii wskazówek dietetycznych Fakty na temat żywienia, na które się zgadzamy 7 powodów, dla których warto jeść jajka 9 powodów, dla których warto jeść nasiona chia Powszechne mity na temat odżywiania – sprawdź, czy je znasz Sprawdzone zdrowotne właściwości octu jabłkowego

Popularne w tym tygodniu:

Jak prawidłowo pielęgnować skórę wrażliwą? Atopowe zapalenie skóry (AZS) Na którym boku spać, czyli pozycje podczas spania Kick the Tick® Expert – zestaw do bezpiecznego usuwania kleszczy