5 naturalnych sposobów na poprawę samopoczucia

6. Życie w czterech ścianachIle czasu obecnie spędzasz na łonie natury? W dzisiejszych czasach większość chwil spędzamy w czterech ścianach, więc nic dziwnego, że zalety z przebywania na zewnątrz są nam obce. Czas, aby to zmienić! Istnieje wiele sposobów na powrót na łono natury, które możesz wypróbować i obserwować wpływ na zdrowie.
Zdjęcie autorstwa Valentina Yachichurova / CC BY

6. Życie w czterech ścianach
Ile czasu obecnie spędzasz na łonie natury? W dzisiejszych czasach większość chwil spędzamy w czterech ścianach, więc nic dziwnego, że zalety z przebywania na zewnątrz są nam obce. Czas, aby to zmienić! Istnieje wiele sposobów na powrót na łono natury, które możesz wypróbować i obserwować wpływ na zdrowie.

5. Zielono miBadania więźniów wykazały, że osoby w celach wychodzących na pola miały 24% mniej przypadków zachorowania niż te przebywające w celach, które takiego widoku nie miały. Podobnie pacjenci szpitali przebywający w salach z widokiem na drzewa potrzebowali mniej leków i krótszego pobytu w ośrodku. Rośliny w zasięgu wzroku w domu czy na zewnątrz dadzą podobny efekt.
Zdjęcie autorstwa Faith Goble / CC BY

5. Zielono mi
Badania więźniów wykazały, że osoby w celach wychodzących na pola miały 24% mniej przypadków zachorowania niż te przebywające w celach, które takiego widoku nie miały. Podobnie pacjenci szpitali przebywający w salach z widokiem na drzewa potrzebowali mniej leków i krótszego pobytu w ośrodku. Rośliny w zasięgu wzroku w domu czy na zewnątrz dadzą podobny efekt.

4. Wyjdź z dziećmi na zewnątrzIstnieje przekonanie, że większe liczby zdiagnozowanego ADHD i lęku u dzieci mogą być spowodowane spadkiem liczby godzin, które spędzają one na zewnątrz. Proste rzeczy, takie jak uczucie wiatru we włosach czy obserwowanie mrówek, pomagają zaangażować dzieci i uczą, jak żyć chwilą.
Zdjęcie autorstwa Rain0975 / CC BY

4. Wyjdź z dziećmi na zewnątrz
Istnieje przekonanie, że większe liczby zdiagnozowanego ADHD i lęku u dzieci mogą być spowodowane spadkiem liczby godzin, które spędzają one na zewnątrz. Proste rzeczy, takie jak uczucie wiatru we włosach czy obserwowanie mrówek, pomagają zaangażować dzieci i uczą, jak żyć chwilą.

3. Wyjdź z siłowniBadania pokazują, że bieganie na zewnątrz nie tylko zwiększa poziom energii, ale też wzmacnia mięśnie w kończynach dolnych, których stacjonarna bieżnia nie wzmocni. Bieganie na miękkiej powierzchni, a zwłaszcza na piasku, pomaga wzmocnić niższe partie mięśni nóg i zapobiegać urazom, np. zwichnięciu kostki.
Zdjęcie autorstwa IK's World Trip / CC BY

3. Wyjdź z siłowni
Badania pokazują, że bieganie na zewnątrz nie tylko zwiększa poziom energii, ale też wzmacnia mięśnie w kończynach dolnych, których stacjonarna bieżnia nie wzmocni. Bieganie na miękkiej powierzchni, a zwłaszcza na piasku, pomaga wzmocnić niższe partie mięśni nóg i zapobiegać urazom, np. zwichnięciu kostki.

2. W drogęBadania starszych osób wykazały, że dłuższe wizyty w parku obniżają ciśnienie krwi bardziej niż wizyty krótsze. Według badań starsze osoby mieszkające blisko obszarów z drzewami żyły także dłużej.
Zdjęcie autorstwa Pedro Szekely / CC BY

2. W drogę
Badania starszych osób wykazały, że dłuższe wizyty w parku obniżają ciśnienie krwi bardziej niż wizyty krótsze. Według badań starsze osoby mieszkające blisko obszarów z drzewami żyły także dłużej.

1. Wyzwania naturyIm więcej wyzwań stawia ci natura, czy to przy wędrówce w górach, jeździe na nartach czy spuszczaniu się po stromym urwisku, tym więcej zalet dla zdrowia. Taka forma spędzania czasu wspomaga pewność siebie, samoocenę oraz duchowe połączenie ze światem.
Zdjęcie autorstwa Trysil / CC BY

1. Wyzwania natury
Im więcej wyzwań stawia ci natura, czy to przy wędrówce w górach, jeździe na nartach czy spuszczaniu się po stromym urwisku, tym więcej zalet dla zdrowia. Taka forma spędzania czasu wspomaga pewność siebie, samoocenę oraz duchowe połączenie ze światem.

Zobacz również: 7 sposobów, aby wychować szczęśliwe dziecko

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Jak schudnąć w 2 dni? Zobacz, co zrobić, aby wyglądać szczuplej w sukience sylwestrowej! W święta znów się przejadłaś? Zafunduj sobie naturalny detoks! Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie? Zobacz, po czym rozpoznać naprawdę szczerą przyjaźń! 3 rzeczy, których nigdy nie powinnaś mówić smutnej przyjaciółce Jak spróbować wszystkich 12 wigilijnych potraw, ale się nie przejeść? Konkurs "Przeziębienie Twojego dziecka" Wybierz najlepszy prezent dla miłośniczki sportu. Co ucieszy biegaczkę, a co fitnesskę? Jak nie przytyć podczas świąt? Dobre rady na Święta WĘGLOWODANY I ICH ŹRÓDŁA W DIECIE Poznaj rewolucyjną dietę, dzięki której można stracić 7 kilogramów w ciągu 7 dni! Poznaj cudowne właściwości soku z aloesu! Dlaczego warto go pić? Bliska twojemu sercu osoba ma depresję świąteczną? Dowiedz się, jak możesz jej pomóc! Czy znasz te skuteczne, naturalne sposoby na zwalczenie poświątecznej niestrawności? Recenzja książki "O trudnym szczęściu bycia sławnym" Borwin Bandelow od GWP Zaczynasz przygodę z liczeniem kalorii? Poznaj listę 7 produktów poniżej 100 kalorii! Marzysz o zgrabnej sylwetce? Oto lista produktów, które musisz wprowadzić do diety! Naucz się języka miłości, czyli jak odczytywać sygnały wysyłane przez płeć przeciwną! 10 pozornie niezdrowych pokarmów, które wcale ci nie szkodzą! Poznaj 6 niebywałych korzyści niesionych przez yerba mate! 4 skuteczne sposoby, dzięki którym na długo zachowasz zdrowie zębów Nadmiar tłuszczyku na biodrach odbiera ci dobry nastrój? Dowiedz się, jak zwalczyć uporczywą tkankę tłuszczową! Czy sama woda wystarczy, aby nawodnić organizm po treningu? Sprawdź, jak ustrzec się przed odwodnieniem! Cierpisz na bezsenność przez chrapiącego męża? Dowiedz się, jak w prosty sposób zapobiec jego dolegliwości