potrawy z kaszy gryczanej

Kasza gryczana to prawdziwa bomba witaminowa pełna składników odżywczych. Właśnie dlatego, zamiast wciąż być dodatkiem do twoich mięsnych i warzywnych obiadów, doskonale sprawdzi się jako główny składnik dania.

Te niedoceniane brązowe ziarna gryki są niskokaloryczne – w 100 g kaszy jest tylko 330 kalorii i prawie 6 g błonnika, nadaje się więc doskonale dla wszystkich, którzy dbają o linię. Jeśli jesteś wegetarianinem, doskonałym pomysłem na obiad będzie kasza z warzywami lub kotlety gryczane. Jeżeli jednak uważasz, że twój obiad nie może obyć się bez mięsa, przygotuj zapiekankę z kaszą gryczaną i mięsem mielonym.

Inne pomysły na kaszę gryczaną? Przygotuj pyszną alternatywę dla pierogów ruskich z farszem gryczanym lub upiecz chleb drożdżowy na bazie kaszy.

Jeśli jednak kasza gryczana nie przekonuje cię jako danie główne, niech jak najczęściej stanowi dodatek do twoich ulubionych dań. Jak ugotować kaszę gryczaną? Na 1 szklankę kaszy przygotujmy dwie szklanki wody i gotujmy ją tak długo, aż wchłonie cały płyn. Chociaż specyficzny smak kaszy gryczanej może nie zachęcać, to ze względu na jej właściwości, zdecydowanie warto włączyć ją do swojego menu.

Powiązane Tematy

Tematy

Zobacz wszystkie