Zielone warzywa ważne podczas diety

Dla niektórych sama myśl o jedzeniu takich zielonych warzyw jak np. brokuł, brukselki, groszku, czy kalafiora budzi obrzydzenie. Jednak warto wiedzieć, że dostarczają one organizmowi dużo witamin, są zdrowe i świetnie uzupełniają dietę. Więc może jednak da się je polubić?

Aby umilić sobie spożywanie tych warzyw można je przemycać w codziennych posiłkach. Jeśli gotujesz zupę, dorzuć do niej trochę groszku lub posiekanych brokuł. Nawet kilka brukselek może zmienić jej smak – wcale nie na gorszy! Odpowiednie przyprawy mogą zmienić nielubiany przez Ciebie smak.
Staraj się również eksperymentować z warzywami: smaż je, piecz, grilluj, kombinuj z przyprawami. Nieraz warzywo podane samotnie nie smakuje jak dobrze, jak w towarzystwie mieszanki przypraw, grillowanego mięsa czy innych warzyw. Możesz dodać cebulę, która potrafi zmienić smak całej potrawy. Brokuły dobrze smakują z grillowaną rybą, brukselkę możesz przemycić do sałatki, podając ją wraz z serkiem feta. Groszek natomiast idealnie pasuje do sałatek warzywnych.
Staraj się także dużo czytać o dobroczynnych właściwościach warzyw. Chętniej sięgamy po te warzywa, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie – zapobiegają chorobom, lub na przykład sprzyjają diecie. Zielone warzywa w trakcie odchudzania spisują się bardzo dobrze.
Źródło: jejzdrowie.pl

Zobacz również: 10 urodowych trików, które musisz znać

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze