Ćwiczenie rozciągające

Garbisz się?
Kulisz łopatki, chowając biust? Pora to zmienić. Nieprawidłową postawę ciała
łatwo utrwalić i narazić się tym samym na wiele nieprzyjemnych dolegliwości, w
tym bóle pleców i karku. Poniżej przydatne ćwiczenie rozluźniające i rozciągające
mięśnie grzbietu oraz klatki piersiowej. Zrób sobie przerwę w pracy i zadbaj o
swoje zdrowie. Ćwiczenie zajmie chwilkę, a pierwsze efekty będą odczuwalne już
po kilku powtórzeniach.

Skłony tułowia

Przyjmij postawę
wyjściową: stań w lekkim rozkroku, rozstawiając stopy na szerokość bioder. Ugnij
lekko kolana tak, aby pośladki tworzyły linię prostą z kostkami. Nieznacznie wygnij
plecy w łuk i ściągnij łopatki do środka pleców. Unieś ręce na wysokość ramion,
zegnij w łokciach, a dłonie zwróć wewnętrzną stroną ku górze. Unieś wysoko
głowę. Teraz jesteś już gotowa do wykonania ruchu – przenieś ręce do przodu,
prostując je i chowając między nimi głowę. Ćwiczenie przypomina przygotowywanie
się pływaka do skoku do wody. Podczas prostowania rąk wypuść powietrze. Wracając
do pozycji wyjściowej weź głęboki wdech. Powtórz ćwiczenie 5–8 razy.

Wzmocnienie mięśni

Ćwiczenie to
aktywizuje mięśnie odpowiadające za wyprostowaną sylwetkę: mięsień
równoległoboczny, czworoboczny i najszerszy grzbietu. Sprzyja prawidłowemu
ułożeniu łopatek oraz wspomaga pracę mięśni uczestniczących w procesie
oddechowym. 

Zobacz również: Sprawdzone sposoby na szybkie spalanie kalorii

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Nadmiar sodu Radość życia "Joga w czasie ciąży i porodu" od Illuminatio Cała prawda o bubble tea 10 powodów, dla których warto pływać Dlaczego tłuszcze nasycone wcale nie są twoim wrogiem? Jak uniknąć 6 przyjacielskich faux pas? Jak kupić dobry rower? Co wiesz o medycynie estetycznej? Słodycze i ich wpływ na organizm Poczucie własnej wartości Dieta śródziemnomorska najlepszą receptą na uśmiech! Stosowanie probiotyków u wcześniaków 10 skutecznych sposobów na ograniczenie wielkości porcji Jak ćwiczyć pośladki na bieżni? Kiedy przespać się z nowym partnerem? Biegaj na zdrowie! Czy warto stosować suplementy diety? Jak zrelaksować stopy w 15 minut? Wykonaj 15-minutowy trening na schodach! Jak zwiększyć ilość spalanych kalorii? Z hemoroidami można walczyć Sprawdź, co powinnaś zabrać na majówkę! Czy seks może zastąpić ćwiczenia?

Popularne w tym tygodniu:

Picie słodzonych napojów powoduje stan przedcukrzycowy Witamina D i K na straży zdrowych kości