Gotowanie ryżu

Sprawa pozornie prosta, jednak okazuje się, że nawet w tak nieskomplikowanej czynności, jaką jest gotowanie ryżu istnieją pewne zasady, które decydują o jego smaku. Jakie? Otóż okazuje się, że czynnikiem, który wyznacza długość gotowania jest rodzaj ryżu. Pora zatem wpisać sobie te kilka wskazówek do kuchennego dzienniczka i stosować podczas przygotowywania kulinarnych specjałów.

Jak gotować ryż?
Ryż długoziarnisty – czas gotowania to ok. 15 minut. Ryż nie może się jednak sklejać, dlatego dobrze przed zagotowaniem dodać do niego odrobinę soli. Proporcje są bardzo proste — na pół szklanki ryżu dodajemy 1,5 szklanki wody.
Ryż brązowy – wymaga dość długiego gotowania, bo około pół godziny. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, bo to najzdrowsza odmiana ryżu. Proporcja to: szklana ryżu na szklankę wody.
Ryż dziki – cechuje się charakterystycznym czarnym kolorem i dość długim gotowaniem, bo aż do 50 minut.
Pamiętajmy, że gotując ryż warto wcześniej opłukać go pod bieżącą wodą, aby pozbyć się nadmiaru skrobi. Dzięki takiemu zabiegowi ziarenka nie będą się sklejać. Ryż można także gotować na wywarze z mięsa lub dodać do wody małą ilość masła, by nie stał się zbyt suchy.
Ryż gotujemy oczywiście pod przykryciem na małym ogniu, aż do momentu, kiedy woda niemal całkowicie wyparuje z garnka.
 
Gotowanie ryżu w mikrofalówce jest dużo szybszym sposobem na przyrządzenie ryżu. Wystarczy umieścić do w misce z wodą i dodatkiem soli, a następnie włączyć urządzenie na około 6 minut (w przypadku ryżu białego). Innym rozwiązaniem jest także gotowanie ryżu na parze.

Zobacz również: 10 urodowych trików, które musisz znać

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze