Dieta oczyszczająca organizm

Wiele z nas jest już po urlopie, z którego, oprócz bagażu wspomnień, często przywozimy nadbagaż kilogramów, a wszystko przez złą dietę: nieregularne jedzenie i godziny leżenia bez ruchu na plaży. Nawet jeśli preferujemy aktywny wypoczynek, to zmęczone słońcem i nieco ospałe szukamy po powrocie sposobu na pozyskanie nowej dawki energii. Kilkudniowe kuracje oczyszczające to świetny sposób nie tylko na szczupłą sylwetkę, ale wspaniałe samopoczucie i promienną cerę. Zaletą jest to, że bez przeszkód możesz poddawać się im w domu, zawsze wtedy, kiedy chcesz poczuć się rześko i zdrowo.

Jak długo powinna trwać kuracja oczyszczająca?

Oczywiście długość kuracji zależy od jej rodzaju. Optymalny czas to 2–3 dni, ale są też kilkunastodniowe diety, w których do jadłospisu stopniowo wprowadza się zdrowe produkty. Bez względu na to, który rodzaj diety wybierzesz, należy zrezygnować z produktów ciężkostrawnych. W tym czasie z organizmu usuwany jest nadmiar wody, dzięki czemu pozbywamy się obrzęków czy tzw. „poduszeczek” pod oczami. Diety jednodniowe to bezpieczny czas na przeprowadzenie całkowitej głodówki. Dokładnie rzecz ujmując, nie przyjmujemy wtedy żadnych pokarmów, a pijemy tylko wodę. 2–3 dni to dobry okres na tzw. monodiety, które komponuje się w oparciu o świeżo wyciskane soki z owoców lub warzyw, bogatych w witaminy i składniki mineralne. Z kolei kuracje oczyszczające trwające do dwóch tygodni polegają na tym, że oprócz picia wody i soków, spożywa się ograniczone ilości lekkich dań, tzn. owoców i warzyw albo np. ryżu. Oczywiście taką dietę warto zaplanować w ten sposób, by 14 dzień nie oznaczał definitywnego końca zdrowego odżywiania.

Zalecenia i przeciwwskazania dotyczące diety oczyszczającej

Bardzo ważna jest informacja, że dietom oczyszczającym mogą poddawać się jedynie osoby zdrowe, dlatego warto przed jej rozpoczęciem wykonać podstawowe badania analizy krwi i moczu, a także skonsultować się z lekarzem, jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości. Zanim zaczniesz kurację warto się także do niej przygotować, tzn. stopniowo ograniczać porcje jedzenia, zwłaszcza wysokokaloryczne i ciężkostrawne. Poza tym należy stopniowo rezygnować z alkoholu, wędlin, soli, czarnej herbaty i kawy. Podobnie po zakończeniu najpierw wprowadź do diety warzywa i owoce, a dopiero po kilku dniach mięso i nabiał. Warto zaznaczyć, że przeciwwskazaniem do głodówek i pół-głodówek są niektóre choroby układu moczowego i pokarmowego, np. choroba wrzodowa, żołądka lub dwunastnicy. Diet tych nie zaleca się również dzieciom, młodzieży oraz osobom starszym.
Jeśli nie chorujesz przewlekle i masz dobre wyniki morfologii, z powodzeniem możesz podjąć dietę oczyszczającą, która w takim wypadku zdecydowanie poprawi samopoczucie i sprawi, że nabierzesz lekkości, a Twoja skóra stanie się jędrniejsza i zdrowsza.
Mam dla Ciebie kilka cennych wskazówek:

  • Wybierz dobry moment na dietę: czas wolny od pracy, dodatkowych zajęć (warto także ograniczyć kontakty ze znajomymi, którzy pewnie będą chcieli wyciągnąć Cię na piwo lub ciastko z kremem).
  • Wypijaj 2–3 litry wody mineralnej dziennie.
  • Podczas kuracji absolutnie zapomnij o papierosach, alkoholu, kawie i czarnej herbacie.
  • Zażywaj dużo kąpieli, bo dzięki nim organizm pozbywa się toksyn także przez skórę.
  • Postaraj się ograniczyć użycie kosmetyków, pozwól skórze oddychać.
  • Chodź często na spacery, zażywaj świeżego powietrza bez względu na porę roku.
  • Pij napary z ziół, bowiem regulują one przemianę materii.
  • Pamiętaj o higienie jamy ustnej. Niestety samo mycie zębów w tym czasie nie wystarczy, konieczne jest także czyszczenie języka, na którym będzie zbierał się osad.

Kuracje oczyszczające są zalecane przez dietetyków osobom, które rozpoczynają odchudzanie, dlatego ważne jest, by wybrać odpowiednią, a zyska się już na starcie. Powodzenia!

 

Zobacz również: 8 sposobów, aby uzdrowić Twój dom: feng-shui

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Kuchnia:

Sos do gołąbków Pobierz przepis na pyszne batoniki müsli z otrębami i żurawiną Jak przygotować idealny smoothie w 8 prostych krokach? Jak przygotować jabłkowo-cynamonowe chipsy? Kurczak po indyjsku Nowe spojrzenie na domowy hummus Pomysł na dietetycznego łososia Słodycze - zdrowe czy nie? Stwórz idealną sałatkę owocową! Poznaj przepis na owoce morza dla początkujących Ile wiemy o zdrowym żywieniu? Jak zdrowo grillować? 2 aromatyczne dania z tymiankiem "Schudnij pysznie wiosną i latem" - do wygrania w konkursie Jak stworzyć idealnego burgera w 5 prostych krokach? Co zapakować do piknikowego koszyka? Jak przygotować zupę brokułową z jogurtem greckim? Przygotuj makaron z sosem z ciecierzycy! Jak upiec wiosenne ciasto z rabarbarem? Jak przygotować wegetariańskie spaghetti carbonara? Przygotuj prosty lunch do pracy! Stwórz kolorowy sernik na Wielkanoc! 2 pomysły na szybki deser z mikrofali Jak dodać ekstrawagancji wielkanocnym daniom?