Kwiat Kobiecości versus rak

Polacy to dziwni obywatele swojego kraju. Nie słuchają, ale dużo mówią. Nie wyciągają wniosków, ale są mądrzy po szkodzie. Podczas biesiadowania często wygłaszają niby toasty: na zdrowie, obyśmy zdrowi byli! Właśnie: zdrowie. Kobiety i mężczyźni to osobne bieguny w podejściu do zainteresowania zdrowiem. Jednak problem jest powszechny. Do lekarza większość udaje się dopiero, gdy bardzo boli. Uświadamianie profilaktyki to praca u podstaw, wymagająca wysiłku intelektualnego, czasu i cierpliwości. To zajęcie dla wytrwałych, a takimi są organizacje i fundacje celowe.

Głównymi przyczynami zgonów w Polsce są choroby układu krążenia i nowotwory. Dla kobiet najgroźniejszymi, a również najczęściej pojawiającymi się w obiegu informacyjnym, są rak piersi oraz rak szyjki macicy i jajnika. Edukacją kobiet na temat tego drugiego nowotworu zajmuje się Ogólnopolska Fundacja Kwiat Kobiecości, założona i kierowana przez Idę Karpińską, której historia świadczy, iż wczesna diagnoza może doprowadzić do wyleczenia.

Tegoroczne hasło ogólnopolskiej kampanii społecznej brzmi: „Diagnostyka jajnika. Twoja historia nie musi być złośliwa”. Półroczny program uświadamiający potrzebę przeprowadzania systematycznych badań naukowo wspierają prof. dr hab. nauk medycznych Jan Lubiński, założyciel i kierownik Międzynarodowego Centrum Nowotworów Dziedzicznych w Szczecinie, ppłk dr hab. Lubomir Bodnar z Kliniki Onkologii Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie oraz dr nauk medycznych Mariola Kosowicz, kierownik Poradni Psychoonkologii w Warszawskim Centrum Onkologii – Instytucie im. Marii Curie-Skłodowskiej. Dr Kosowicz specjalizuje się w terapii pacjentów chorych przewlekle.

Społecznymi ambasadorkami kampanii zostały aktorka Anna Korcz z córką Anną.

Jednym z trzech głównych sponsorów kampanii „Diagnostyka jajnika. Twoja historia nie musi być złośliwa” jest polska marka kosmetyków naturalnych Nacomi. Podczas konferencji w Polskiej Agencji Prasowej prezes firmy, Mirosław Gawliński, wręczył ambasadorkom kampanii zestawy kosmetyków pielęgnacyjnych Nacomi o kompleksowym codziennym zastosowaniu. Takie same prezenty otrzymają zwyciężczynie konkursów, które będą ogłaszane w mediach.

W akcję informacyjną kampanii w mediach oraz w jej czynną realizację zaangażowała się agencja IMR advertising by PR.

Zobacz również: Sprawdzone sposoby na szybkie spalanie kalorii

Fundacja Kwiat Kobiecości powstała 10 lat temu. Jest pierwszą i jedyną organizacją zajmująca się chorobami ginekologiczno-onkologicznymi w Polsce.

Informacja prasowa

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Leczenie zaćmy – co po kolei? Krem do masażu z imbirem Reumo TERAPIA – na stawy i mięśnie Fitness Deodorant® – damskie skarpetki sportowe Medic Deo® Long – podkolanówki zdrowotne z trójwarstwową dzianiną frotte Arktyczny Korzeń – tajemnica wykradziona Matce Naturze Jak schudnąć bez diety? Chroń swoje stopy - najlepsza profilaktyka przeciwgrzybicza Jak wygląda prostowanie zębów? Wpływ diety dziecka na rozwój zgryzu Kiedy zaprowadzić dziecko do ortodonty? Mango Afrykańskie – odchudzanie z nim to pestka Kurkuma Piperyna – pikantnie na trawienie Drenafast – i pożegnamy dodatkowe kilogramy Nowa metoda leczenia żylaków – pokaż nogi tego lata! Reumpapai – kiedy każdy ruch boli Drenafast Sport – aktywne odchudzanie Warzywa i owoce dobre na różne schorzenia Laserowe leczenie grzybicy paznokci Skuteczne sposoby na zaśnięcie Co wspólnego z otyłością ma jabłko i gruszka? Smaczne produkty spożywcze poniżej 50 kalorii Dieta czereśniowa - czy pozwoli zdrowo schudnąć? High heels fitness – zajęcia fitness na szpilkach Ćwiczenia z Sylwią Wiesenberg - droga ku wymarzonej sylwetce

Popularne w tym tygodniu:

Jak radzić sobie z kaszlem u dziecka? 155. urodziny Hajoty