10 powodów, dla których warto jeść jabłko każdego dnia

10. Korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy
                                                    10. Korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy
                                                                                                            W jabłku znajduje się duże stężenie błonnika, który może obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi. Tym samym, jedzenie jabłek może uchronić człowieka przed komplikacjami związanymi z wysokim poziomem cholesterolu, tj. miażdżycą i chorobami serca.
Zdjęcie autorstwa Silberfuchs / CC BY

10. Korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy

10. Korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy
W jabłku znajduje się duże stężenie błonnika, który może obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi. Tym samym, jedzenie jabłek może uchronić człowieka przed komplikacjami związanymi z wysokim poziomem cholesterolu, tj. miażdżycą i chorobami serca.

9. Ochrona przed udarem mózgu
                                                    9. Ochrona przed udarem mózgu
                                                                                                            Badania przeprowadzone przez holenderskich naukowców potwierdzają, że ryzyko wystąpienia  udaru mózgu u osób spożywających każdego dnia jedno duże jabłko jest zdecydowanie mniejsze niż u osób rzadziej jedzących te owoce.
Zdjęcie autorstwa Greyerbaby / CC BY

9. Ochrona przed udarem mózgu

9. Ochrona przed udarem mózgu
Badania przeprowadzone przez holenderskich naukowców potwierdzają, że ryzyko wystąpienia udaru mózgu u osób spożywających każdego dnia jedno duże jabłko jest zdecydowanie mniejsze niż u osób rzadziej jedzących te owoce.

8. Regulacja rytmu wypróżnień
                                                    8. Regulacja rytmu wypróżnień
                                                                                                            Zawarty w jabłkach błonnik usprawnia perystaltykę jelit, a tym samym zapobiega zaparciom. Poza tym, składnik ten oczyszcza kosmki jelitowe i redukuje zalegające w ich obrębie gnijące resztki pokarmu.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

8. Regulacja rytmu wypróżnień

8. Regulacja rytmu wypróżnień
Zawarty w jabłkach błonnik usprawnia perystaltykę jelit, a tym samym zapobiega zaparciom. Poza tym, składnik ten oczyszcza kosmki jelitowe i redukuje zalegające w ich obrębie gnijące resztki pokarmu.

7. Wzmocnienie odporności
                                                    7. Wzmocnienie odporności
                                                                                                            W jabłkach zawarte są flawonoidy, które wykazują właściwości przeciwzapalne. Jednym z nich jest kwercetyna, która dodatkowo wzmacnia naturalny  system odpornościowy organizmu.
Zdjęcie autorstwa Gareth Williams / CC BY

7. Wzmocnienie odporności

7. Wzmocnienie odporności
W jabłkach zawarte są flawonoidy, które wykazują właściwości przeciwzapalne. Jednym z nich jest kwercetyna, która dodatkowo wzmacnia naturalny  system odpornościowy organizmu.

6. Ochrona pamięci
                                                    6. Ochrona pamięci
                                                                                                            Badania naukowe sugerują, że związki zawarte w jabłkach mogą zapobiec zaburzeniom pamięci i usprawnić proces zapamiętywania. Co więcej, spożywanie jabłek lub soku z nich pozyskiwanego może uchronić starsze osoby przed alzheimerem.
Zdjęcie autorstwa Pedro Ribeiro Simões / CC BY

6. Ochrona pamięci

6. Ochrona pamięci
Badania naukowe sugerują, że związki zawarte w jabłkach mogą zapobiec zaburzeniom pamięci i usprawnić proces zapamiętywania. Co więcej, spożywanie jabłek lub soku z nich pozyskiwanego może uchronić starsze osoby przed alzheimerem.

5. Poprawa kolorytu zębów
                                                    5. Poprawa kolorytu zębów
                                                                                                            Regularne spożywanie jabłek może się przyczynić do redukcji osadu w obrębie zębów. Poza tym, mają one pozytywny wpływ na wzmocnienie zębów, gdyż wspomagają proces wchłaniania wapnia w układzie pokarmowym.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

5. Poprawa kolorytu zębów

5. Poprawa kolorytu zębów
Regularne spożywanie jabłek może się przyczynić do redukcji osadu w obrębie zębów. Poza tym, mają one pozytywny wpływ na wzmocnienie zębów, gdyż wspomagają proces wchłaniania wapnia w układzie pokarmowym.

Zobacz również: 7 sposobów, aby wychować szczęśliwe dziecko

4. Spowolnienie procesów starzeniaW jabłku zawarta jest duża ilość witaminy C oraz innych przeciwutleniaczy, które redukują wolne rodniki odpowiedzialne za przyśpieszenie procesów starzenia. Co więcej, witamina C jest składnikiem niezbędnym dla syntezy prawidłowo zbudowanego kolagenu w skórze – składnika warunkującego jej jędrność.
Zdjęcie autorstwa Bergadder / CC BY

4. Spowolnienie procesów starzenia
W jabłku zawarta jest duża ilość witaminy C oraz innych przeciwutleniaczy, które redukują wolne rodniki odpowiedzialne za przyśpieszenie procesów starzenia. Co więcej, witamina C jest składnikiem niezbędnym dla syntezy prawidłowo zbudowanego kolagenu w skórze – składnika warunkującego jej jędrność.

3. Zwiększenie uczucia sytości
                                                    3. Zwiększenie uczucia sytości
                                                                                                            Jabłka zawierają w składzie błonnik, który pęcznieje w układzie pokarmowym i zapewnia uczucie sytości na długi czas. Poza tym, składnik ten reguluje pracę przewodu pokarmowego oraz zmniejsza poziom cholesterolu LDL.
Zdjęcie autorstwa bykst / CC BY

3. Zwiększenie uczucia sytości

3. Zwiększenie uczucia sytości
Jabłka zawierają w składzie błonnik, który pęcznieje w układzie pokarmowym i zapewnia uczucie sytości na długi czas. Poza tym, składnik ten reguluje pracę przewodu pokarmowego oraz zmniejsza poziom cholesterolu LDL.

2. Ochrona przed nowotworami
                                                    2. Ochrona przed nowotworami
                                                                                                            Zawarte w jabłkach flawonoidy stanowią grupę związków zmniejszających ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej w organizmie. Warto jednak zwrócić uwagę na to, aby wybierać ekologiczne owoce, które nie są pryskane pestycydami, które kumulują się w skórce jabłka i wywierają niekorzystny wpływ na zdrowie.
Zdjęcie autorstwa -Savanna- / CC BY

2. Ochrona przed nowotworami

2. Ochrona przed nowotworami
Zawarte w jabłkach flawonoidy stanowią grupę związków zmniejszających ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej w organizmie. Warto jednak zwrócić uwagę na to, aby wybierać ekologiczne owoce, które nie są pryskane pestycydami, które kumulują się w skórce jabłka i wywierają niekorzystny wpływ na zdrowie.

1. Doskonała przekąska przed ćwiczeniami
                                                    1. Doskonała przekąska przed ćwiczeniami
                                                                                                            Jabłko podobnie jak banan stanowi doskonałą przekąskę  przed ćwiczeniami. Stanowi ono lekki posiłek, a tym samym zapewnia odpowiednią dawkę energii niezbędną do wykonania treningu.
Zdjęcie autorstwa Rob / CC BY

1. Doskonała przekąska przed ćwiczeniami

1. Doskonała przekąska przed ćwiczeniami
Jabłko podobnie jak banan stanowi doskonałą przekąskę przed ćwiczeniami. Stanowi ono lekki posiłek, a tym samym zapewnia odpowiednią dawkę energii niezbędną do wykonania treningu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Poznaj korzyści z jedzenia marchewki Korzyści z jedzenia ogórków Dlaczego warto jeść kiwi? Produkty, które dodadzą ci energii Uważaj na niskotłuszczowe zamienniki produktów! "Złe jedzenie", które jest dla ciebie dobre Jedzenie idealne na lato 10 zasad zdrowego odżywiania, których nie znasz Zaskakujące źródła probiotyków Jedzenie, które zwalcza cellulit 10 odchudzających przekąsek dla ćwiczących 10 sposobów, dzięki którym wypijesz więcej wody Resztki produktów, które powinnaś jeść Przygotuj zdrowszą wersję pizzy - sprawdź jak! Największe mity żywieniowe Co warto ustalić przed ślubem? Jak miłość wpływa na zdrowie? "Pokonać raka" Medical Media Solutions 10 sposobów, którymi on wyraża uczucia Jak godzić życie zawodowe z prywatnym? Jak żyć, aby niczego nie żałować? Jak błyskawicznie wzmocnić swoją samoocenę? Jedzenie, po które warto sięgać, trenując Które owoce jagodowe są najzdrowsze?

Popularne w tym tygodniu:

Ocet jabłkowy – właściwości, przyjmowanie Ocet jabłkowy - skład, przepis, wspomaganie odchudzania, wady