Dlaczego warto jeść kiwi?

10. Owoc kiwiKiwi ma bardzo ciekawy wygląd i dodatkowo cechuje go niepowtarzalny i mocno orzeźwiający smak. Stanowi doskonały dodatek do sałatek owocowych, muesli czy koktajli. Regularne spożywanie tego owocu niesie wiele korzyści dla zdrowia człowieka. Zastanawiasz się jakich?
Zdjęcie autorstwa Lebensmittelfotos / CC BY

10. Owoc kiwi
Kiwi ma bardzo ciekawy wygląd i dodatkowo cechuje go niepowtarzalny i mocno orzeźwiający smak. Stanowi doskonały dodatek do sałatek owocowych, muesli czy koktajli. Regularne spożywanie tego owocu niesie wiele korzyści dla zdrowia człowieka. Zastanawiasz się jakich?

9. Zawiera dużą dawkę witaminy CKiwi stanowi bogate źródło witaminy C, która jest silnym przeciwutleniaczem i chroni organizm przed działaniem wolnych rodników – związków odpowiedzialnych za przyśpieszenie procesów starzenia oraz powstawanie uszkodzeń w obrębie DNA komórek.
Zdjęcie autorstwa weinstock / CC BY

9. Zawiera dużą dawkę witaminy C
Kiwi stanowi bogate źródło witaminy C, która jest silnym przeciwutleniaczem i chroni organizm przed działaniem wolnych rodników – związków odpowiedzialnych za przyśpieszenie procesów starzenia oraz powstawanie uszkodzeń w obrębie DNA komórek.

8. Działa przeciwzapalnieZe względu na dużą zawartość witaminy C, kiwi wykazuje właściwości przeciwzapalne. Regularne spożywanie tego owocu może się przyczynić do redukcji objawów towarzyszących zapaleniu kości i stawów.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

8. Działa przeciwzapalnie
Ze względu na dużą zawartość witaminy C, kiwi wykazuje właściwości przeciwzapalne. Regularne spożywanie tego owocu może się przyczynić do redukcji objawów towarzyszących zapaleniu kości i stawów.

7. Chroni przed infekcjamiWitamina C zawarta w kiwi uszczelnia naczynia krwionośne oraz błony śluzowe. To z kolei zwiększa naturalną ochronę organizmu przed przenikaniem drobnoustrojów chorobotwórczych.
Zdjęcie autorstwa geralt / CC BY

7. Chroni przed infekcjami
Witamina C zawarta w kiwi uszczelnia naczynia krwionośne oraz błony śluzowe. To z kolei zwiększa naturalną ochronę organizmu przed przenikaniem drobnoustrojów chorobotwórczych.

6. Redukuje zaburzenia snuW kiwi zawarty jest związek uczestniczący w procesach regulacji snu, tj. serotonina. Badania naukowe potwierdzają, że po 4 tygodniach spożywania tego owocu znacząco poprawia się jakość spania u osób dotkniętych zaburzeniami snu.
Zdjęcie autorstwa Mops / CC BY

6. Redukuje zaburzenia snu
W kiwi zawarty jest związek uczestniczący w procesach regulacji snu, tj. serotonina. Badania naukowe potwierdzają, że po 4 tygodniach spożywania tego owocu znacząco poprawia się jakość spania u osób dotkniętych zaburzeniami snu.

5. Obniża poziom cholesterolu we krwiZawarte w owocu kiwi związki polifenolowe wywierają korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Co więcej, regularne spożywanie tego owocu może obniżyć poziom trójglicerydów oraz złego cholesterolu we krwi nawet o 15%.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

5. Obniża poziom cholesterolu we krwi
Zawarte w owocu kiwi związki polifenolowe wywierają korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Co więcej, regularne spożywanie tego owocu może obniżyć poziom trójglicerydów oraz złego cholesterolu we krwi nawet o 15%.

Zobacz również: 7 sposobów, aby wychować szczęśliwe dziecko

4. Zwiększa poziom dobrego cholesterolu we krwiNa podstawie badań klinicznych wiadomo, że spożywanie owocu kiwi przez okres 8 tygodni może zwiększyć poziom dobrego cholesterolu we krwi. To jeden z wielu powodów, dla których warto włączyć kiwi do codziennej diety.
Zdjęcie autorstwa Tawheed Manzoor / CC BY

4. Zwiększa poziom dobrego cholesterolu we krwi
Na podstawie badań klinicznych wiadomo, że spożywanie owocu kiwi przez okres 8 tygodni może zwiększyć poziom dobrego cholesterolu we krwi. To jeden z wielu powodów, dla których warto włączyć kiwi do codziennej diety.

3. Redukuje dolegliwości ze strony układu pokarmowegoZawarte w kiwi składniki pozytywnie wpływają na perystaltykę jelit. To z kolei może mieć wpływ na redukcję bolesności brzucha, biegunek czy zaparć. Z tego względu zaleca się częste spożywanie tego owocu osobom dotkniętym zespołem jelita drażliwego.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

3. Redukuje dolegliwości ze strony układu pokarmowego
Zawarte w kiwi składniki pozytywnie wpływają na perystaltykę jelit. To z kolei może mieć wpływ na redukcję bolesności brzucha, biegunek czy zaparć. Z tego względu zaleca się częste spożywanie tego owocu osobom dotkniętym zespołem jelita drażliwego.

2. Łagodzi objawy astmyNaukowcy potwierdzają, że obecność kiwi w codziennej diecie łagodzi objawy towarzyszące astmie. U osób poddanych badaniom naukowym zaobserwowano redukcję częstotliwości występowania charakterystycznego, świszczącego oddechu nawet o 44%. Poza tym, redukcji uległy również inne objawy, takie jak duszność, katar i kaszel.
Zdjęcie autorstwa ben dalton / CC BY

2. Łagodzi objawy astmy
Naukowcy potwierdzają, że obecność kiwi w codziennej diecie łagodzi objawy towarzyszące astmie. U osób poddanych badaniom naukowym zaobserwowano redukcję częstotliwości występowania charakterystycznego, świszczącego oddechu nawet o 44%. Poza tym, redukcji uległy również inne objawy, takie jak duszność, katar i kaszel.

1. Chroni wzrokZawarte w kiwi przeciwutleniacze i witaminy chronią wzrok przed uszkodzeniem i spowalniają związaną z wiekiem progresję zwyrodnienia plamki żółtej. Co więcej, regularne spożywanie tego owocu może uchronić wzrok przed jaskrą.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

1. Chroni wzrok
Zawarte w kiwi przeciwutleniacze i witaminy chronią wzrok przed uszkodzeniem i spowalniają związaną z wiekiem progresję zwyrodnienia plamki żółtej. Co więcej, regularne spożywanie tego owocu może uchronić wzrok przed jaskrą.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Produkty, które dodadzą ci energii Uważaj na niskotłuszczowe zamienniki produktów! "Złe jedzenie", które jest dla ciebie dobre Jedzenie idealne na lato 10 zasad zdrowego odżywiania, których nie znasz Zaskakujące źródła probiotyków Jedzenie, które zwalcza cellulit 10 odchudzających przekąsek dla ćwiczących 10 sposobów, dzięki którym wypijesz więcej wody Resztki produktów, które powinnaś jeść Przygotuj zdrowszą wersję pizzy - sprawdź jak! Największe mity żywieniowe Co warto ustalić przed ślubem? Jak miłość wpływa na zdrowie? "Pokonać raka" Medical Media Solutions 10 sposobów, którymi on wyraża uczucia Jak godzić życie zawodowe z prywatnym? Jak żyć, aby niczego nie żałować? Jak błyskawicznie wzmocnić swoją samoocenę? Jedzenie, po które warto sięgać, trenując Które owoce jagodowe są najzdrowsze? 10 sposobów na zdrowy biust 10 powodów, przez które jesteś ciągle zmęczona Poznaj przyczyny swojego zapominalstwa

Popularne w tym tygodniu:

Czy warto podjąć psychoterapię? Siemię lniane Zdrowe dziecko to szczęśliwe dziecko. Zimą zadbaj o odporność smyka! Szpinak Sok – zielona porcja zdrowia