10 zasad zdrowego odżywiania, których nie znasz

10. Racjonalne odżywianiePodstawą zdrowego żywienia są produkty pełnoziarniste, chude mięso, nabiał, owoce oraz warzywa. Istotna jest również ilość i częstotliwość spożywanych posiłków oraz łączenie ze sobą poszczególnych grup żywności. Co warto wiedzieć?
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

10. Racjonalne odżywianie
Podstawą zdrowego żywienia są produkty pełnoziarniste, chude mięso, nabiał, owoce oraz warzywa. Istotna jest również ilość i częstotliwość spożywanych posiłków oraz łączenie ze sobą poszczególnych grup żywności. Co warto wiedzieć?

9. Im częściej jesz, tym szybciej schudnieszWażną zasadą racjonalnej diety jest spożywanie 4-5 posiłków dziennie, w odstępach nie większych niż 3-4 godziny. W ten sposób regulujemy pracę układu pokarmowego, a tym samym zmniejszamy zapotrzebowanie organizmu na magazynowanie tłuszczu.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

9. Im częściej jesz, tym szybciej schudniesz
Ważną zasadą racjonalnej diety jest spożywanie 4-5 posiłków dziennie, w odstępach nie większych niż 3-4 godziny. W ten sposób regulujemy pracę układu pokarmowego, a tym samym zmniejszamy zapotrzebowanie organizmu na magazynowanie tłuszczu.

8. Nie powinnaś odczuwać głoduUczucie silnego głodu to znak, że jesz za rzadko lub produkty żywnościowe są za bardzo przetworzone i nie zapewniają organizmowi dostatecznej ilości energii. Co więcej, głód nie jest sprzymierzeńcem odchudzania, bo często prowokuje nas do sięgania po niezdrowe i kaloryczne przekąski. Dlatego zadbaj o to, aby w ciągu dnia jeść w regularnych odstępach czasu, a do przyrządzania dań wybieraj jedynie produkty pełnowartościowe, które nie są przetworzone.
Zdjęcie autorstwa Lebensmittelfotos / CC BY

8. Nie powinnaś odczuwać głodu
Uczucie silnego głodu to znak, że jesz za rzadko lub produkty żywnościowe są za bardzo przetworzone i nie zapewniają organizmowi dostatecznej ilości energii. Co więcej, głód nie jest sprzymierzeńcem odchudzania, bo często prowokuje nas do sięgania po niezdrowe i kaloryczne przekąski. Dlatego zadbaj o to, aby w ciągu dnia jeść w regularnych odstępach czasu, a do przyrządzania dań wybieraj jedynie produkty pełnowartościowe, które nie są przetworzone.

7. Ostre potrawy na przyśpieszenie metabolizmuDodatek ostrej papryczki do dań może znacząco przyśpieszyć metabolizm. Zawarta w jej składzie kapsaicyna stymuluje pracę układu pokarmowego, a tym samym wspomaga procesy odchudzania. Chociażby z tego względu warto każdego dnia przyrządzić w domu jakąś pikantną potrawę.
Zdjęcie autorstwa Christoph / CC BY

7. Ostre potrawy na przyśpieszenie metabolizmu
Dodatek ostrej papryczki do dań może znacząco przyśpieszyć metabolizm. Zawarta w jej składzie kapsaicyna stymuluje pracę układu pokarmowego, a tym samym wspomaga procesy odchudzania. Chociażby z tego względu warto każdego dnia przyrządzić w domu jakąś pikantną potrawę.

6. Węglowodany jako ważny element dietyWiele osób na diecie odchudzającej rezygnuje ze spożywania produktów bogatych w węglowodany. Jednak pełnowartościowe produkty zbożowe są źródłem długotrwałej energii i powinny one stanowić podstawowy element śniadania. Ważne jest to, aby nie spożywać produktów przetworzonych, takich jak białe pieczywo i makarony, cukier i słodycze.
Zdjęcie autorstwa romanov / CC BY

6. Węglowodany jako ważny element diety
Wiele osób na diecie odchudzającej rezygnuje ze spożywania produktów bogatych w węglowodany. Jednak pełnowartościowe produkty zbożowe są źródłem długotrwałej energii i powinny one stanowić podstawowy element śniadania. Ważne jest to, aby nie spożywać produktów przetworzonych, takich jak białe pieczywo i makarony, cukier i słodycze.

5. Makaron wcale nie tuczy?Wiele osób dbających o linię unika makaronu. W rzeczywistości produkt ten może stanowić cenne dla naszego organizmu źródło węglowodanów złożonych, które zapewniają energię na długi czas. Istotne jest to, aby wybierać makaron pełnoziarnisty albo z pszenicy durum i nie dodawać do niego tłustych sosów na bazie śmietany.
Zdjęcie autorstwa joshuemd / CC BY

5. Makaron wcale nie tuczy?
Wiele osób dbających o linię unika makaronu. W rzeczywistości produkt ten może stanowić cenne dla naszego organizmu źródło węglowodanów złożonych, które zapewniają energię na długi czas. Istotne jest to, aby wybierać makaron pełnoziarnisty albo z pszenicy durum i nie dodawać do niego tłustych sosów na bazie śmietany.

Zobacz również: 10 urodowych trików, które musisz znać

4. Owoce idealne na przekąskę między posiłkami?Owoce są bardzo szybko trawione przez nasz organizm, a składniki w nich zawarte w równie szybkim tempie są wykorzystywane na energię. W celu wydłużenia w czasie tego procesu warto połączyć owoc z nabiałem lub zdrowymi tłuszczami. Przykładowo, banana można posmarować masłem orzechowym (oczywiście bez zawartości cukru), a truskawki zjeść wraz z twarogiem. Dzięki takiemu połączeniu otrzymamy posiłek stanowiący źródło długotrwałej energii.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

4. Owoce idealne na przekąskę między posiłkami?
Owoce są bardzo szybko trawione przez nasz organizm, a składniki w nich zawarte w równie szybkim tempie są wykorzystywane na energię. W celu wydłużenia w czasie tego procesu warto połączyć owoc z nabiałem lub zdrowymi tłuszczami. Przykładowo, banana można posmarować masłem orzechowym (oczywiście bez zawartości cukru), a truskawki zjeść wraz z twarogiem. Dzięki takiemu połączeniu otrzymamy posiłek stanowiący źródło długotrwałej energii.

3. Mrożonki wcale nie takie złe?Powszechnie panuje przekonanie, że warzywa oraz owoce tracą większość witamin i minerałów w trakcie procesu mrożenia. Jednak nowoczesne techniki mrożenia umożliwiają zachowanie w ich składzie nawet 90% składników odżywczych.
Zdjęcie autorstwa Kaz / CC BY

3. Mrożonki wcale nie takie złe?
Powszechnie panuje przekonanie, że warzywa oraz owoce tracą większość witamin i minerałów w trakcie procesu mrożenia. Jednak nowoczesne techniki mrożenia umożliwiają zachowanie w ich składzie nawet 90% składników odżywczych.

2. Warto jeść mrożonkiMrożonki powinny być obecne w naszej diecie szczególnie w zimie, gdyż wtedy na rynku dostępny jest niewielki wybór świeżych warzyw i owoców. Produkty te stanowią źródło cennych dla naszego organizmu witamin i minerałów. Chociażby z tego względu w tym czasie warto sięgać po mrożonki, które zawierają w składzie niemal identyczną zawartość składników odżywczych jak ich świeże odpowiedniki.
Zdjęcie autorstwa epSos .de / CC BY

2. Warto jeść mrożonki
Mrożonki powinny być obecne w naszej diecie szczególnie w zimie, gdyż wtedy na rynku dostępny jest niewielki wybór świeżych warzyw i owoców. Produkty te stanowią źródło cennych dla naszego organizmu witamin i minerałów. Chociażby z tego względu w tym czasie warto sięgać po mrożonki, które zawierają w składzie niemal identyczną zawartość składników odżywczych jak ich świeże odpowiedniki.

1. Tłuszcze są dobre?Niedostateczna ilość tłuszczu w diecie ogranicza wchłanianie w układzie pokarmowym witamin: A, D, E oraz K. To ważne, aby w zdrowej diecie wykorzystywać zdrowe tłuszcze, takie jak oliwa z oliwek czy olej rzepakowy. Powinny one stanowić nieodłączny element sałatek i warzyw.
Zdjecie autorstwa U.S. Department of Agricu / CC BY

1. Tłuszcze są dobre?
Niedostateczna ilość tłuszczu w diecie ogranicza wchłanianie w układzie pokarmowym witamin: A, D, E oraz K. To ważne, aby w zdrowej diecie wykorzystywać zdrowe tłuszcze, takie jak oliwa z oliwek czy olej rzepakowy. Powinny one stanowić nieodłączny element sałatek i warzyw.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Zaskakujące źródła probiotyków Jedzenie, które zwalcza cellulit 10 odchudzających przekąsek dla ćwiczących 10 sposobów, dzięki którym wypijesz więcej wody Resztki produktów, które powinnaś jeść Przygotuj zdrowszą wersję pizzy - sprawdź jak! Największe mity żywieniowe Co warto ustalić przed ślubem? Jak miłość wpływa na zdrowie? "Pokonać raka" Medical Media Solutions 10 sposobów, którymi on wyraża uczucia Jak godzić życie zawodowe z prywatnym? Jak żyć, aby niczego nie żałować? Jak błyskawicznie wzmocnić swoją samoocenę? Jedzenie, po które warto sięgać, trenując Które owoce jagodowe są najzdrowsze? 10 sposobów na zdrowy biust 10 powodów, przez które jesteś ciągle zmęczona Poznaj przyczyny swojego zapominalstwa 10 sposobów na dłuższe życie 6 prostych sposobów na pozbycie się brodawek Czym przyprawiać potrawy zamiast soli? 10 sposobów na lepszą koncentrację Pozbądź się złych nawyków