Krwawienie międzymiesiączkowe – kiedy do lekarza?

Jeśli stosujesz antykoncepcję doustną, krwawienia między jedną a drugą miesiączką mogą być skutkiem ubocznym. Jeśli jednak zabezpieczasz się w inny sposób, a mimo to krwawienie wystąpi, czas udać się do lekarza. Może być ono przyczyną chorób narządów płciowych.
Przez kilka pierwszych miesięcy stosowania antykoncepcji doustnej, krwawienia międzymiesiączkowe mogą występować jako skutek uboczny przyzwyczajania organizmu do tabletek. Podobny objaw można zaobserwować przy stosowaniu wkładki domacicznej. Z reguły krwawienia po czasie ustępują. Jednak co w przypadku, gdy nie stosujesz doustnej antykoncepcji, a mimo to pojawia się krwawienie międzymiesiączkowe?
Dolegliwość ta może być przyczyną choroby dróg moczowo-płciowych. Krwawienia pojawiają się najczęściej przy zapaleniach, mięśniakach macicy, nadżerce a także przy nowotworze. Nieznaczne plamienia mogą pojawić się w określonej fazie cyklu (krwawienie okołoowulacyjne). Krwawienia międzymiesiączkowe zdarzają się również w trakcie menopauzy, gdy w organizmie występuje obniżony poziom estrogenów.
Z każdym, nawet najmniejszym krwawieniem, kobieta powinna udać się do ginekologa. Tylko lekarz jest w stanie określić, co nam dolega i czy plamienie jest objawem choroby. Krwawieniu mogą towarzyszyć bowiem inne objawy, m. in. wymioty, bóle głowy, gorączka.

Zobacz również: 7 sposobów, aby wychować szczęśliwe dziecko

Podziel się:

Przeczytaj także: