Sauna a odchudzanie

Istnieje wiele metod na odchudzanie i nie wszystkie muszą kojarzyć się z wysiłkiem i wyrzeczeniami. Jednym z przyjemnych sposobów na zmniejszenie masy ciała jest właśnie sauna. Posiada ona zbawienne właściwości oczyszczające organizm, poprawiające stan skóry, ale i wspomagające odchudzanie. W jaki sposób sauna wpływa na odchudzanie?

Sauna dla zdrowia i figury

Osoby korzystające z sauny mogą jednocześnie relaksować się i wzmacniać swoje ciało. Dzięki wykorzystanej w saunie wysokiej temperaturze, sięgającej w niektórych rodzajach saun nawet do 120 stopni Celsjusza, naczynia krwionośne w organizmie ludzkim zostają wzmocnione i przyspiesza się krążenie krwi. Wówczas dochodzi do właściwego dotlenienia komórek, które wpływają na spalanie tłuszczu. Co ważne, po saunie ważne jest skorzystanie z chłodnego prysznica. Dzięki takiej kuracji ciepło – zimno, ciało ludzkie nabiera sprężystości, ujędrniając skórę. Wpływa to na zminimalizowanie pojawiania się „pomarańczowej skórki” znanej jako cellulit. Sauna ma również właściwości lecznicze. Zalecana jest osobom, które chcą oczyścić organizm z toksyn, ale także tym, u których wystąpiły problemy reumatyczne, mięśniowe, oddechowe i kłopoty z zatokami. Warto z niej korzystać od czasu do czasu, by nie tylko wzmocnić skórę, odporność, ale również po to, by odczuć odprężenie po ciężkich, stresujących momentach w życiu codziennym. Istnieją jednak przeciwwskazania do korzystania z sauny. Nie zaleca się spędzania czasu w saunie kobietom w ciąży i podczas miesiączki, a także osobom, które chorują na astmę, epilepsję, jaskrę oraz z problemami zdrowotnymi skóry. Ważne jest, by osoby o wysokim ciśnieniu czy ogólnie o złym stanie zdrowia i samopoczuciu, a także z gorączką nie decydowały się na saunę. Jeżeli jednak nie występują wyżej opisane przeciwwskazania, można korzystać z sauny. Istnieje wiele rodzajów saun, z których można wybrać najbardziej pasującą. Ważne jest jednak pamiętanie, że sama sauna nie wpłynie znacząco na zminimalizowanie tkanki tłuszczowej. Konieczne jest przestrzeganie zasady racjonalnego żywienia przy stosowaniu odpowiedniej ilości ćwiczeń fizycznych.

Rodzaje saun

Wybór jest bardzo zróżnicowany, głównie w zależności od panującej temperatury w saunie. Najzimniejszą jest sauna lodowa, w której wykorzystuje się temperaturę w wysokości ok. -15 stopni Celsjusza. Inną, cieplejszą, lecz nie najgorętszą sauną jest sauna na podczerwień. W niej panuje już temperatura wahająca się od 40 do 50 stopni Celsjusza. Kolejną do wyboru jest sauna parowa, w której temperatura sięga 50 stopni. Jednak najgorętszą sauną jest sauna fińska. W zależności od rodzaju, temperatura w niej wykorzystywana może sięgnąć nawet 120 stopni Celsjusza. Istotne jest dobre rozeznanie w rodzajach tych saun. Wtedy samodzielnie podejmuje się decyzje o pasującym rodzaju sauny uznawanym za najlepszy dla siebie. Wówczas pobyt w saunie może okazać się bardzo przyjemny i z miłą chęcią będzie się wracało do takiego relaksu połączonego z wpływem na zdrowie i spalaniem tłuszczu.

Zobacz również: 7 sposobów, aby wychować szczęśliwe dziecko

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowie:

Nadmiar sodu "Joga w czasie ciąży i porodu" od Illuminatio Cała prawda o bubble tea 10 powodów, dla których warto pływać Dlaczego tłuszcze nasycone wcale nie są twoim wrogiem? Jak uniknąć 6 przyjacielskich faux pas? Jak kupić dobry rower? Co wiesz o medycynie estetycznej? Słodycze i ich wpływ na organizm Poczucie własnej wartości Dieta śródziemnomorska najlepszą receptą na uśmiech! Stosowanie probiotyków u wcześniaków 10 skutecznych sposobów na ograniczenie wielkości porcji Jak ćwiczyć pośladki na bieżni? Kiedy przespać się z nowym partnerem? Biegaj na zdrowie! Czy warto stosować suplementy diety? Jak zrelaksować stopy w 15 minut? Wykonaj 15-minutowy trening na schodach! Jak zwiększyć ilość spalanych kalorii? Z hemoroidami można walczyć Sprawdź, co powinnaś zabrać na majówkę! Czy seks może zastąpić ćwiczenia? Jak być bardziej cierpliwą?

Popularne w tym tygodniu:

Jak schudnąć bez diety?